مشخصات فنی و قیمت یونولیت ورقه ای

قیمت یونولیت ورقه ای با توجه به ابعاد و ضخامت ورق های فوم محاسبه می شود. خرید و فروش انواع ورق فوم در بازار به عنوان یکی از بهترین مصالح برای عایق سازی ساختمان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در سال‌های اخیر، استفاده از ورق های یونولیتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که میزان عرضه و تقاضای این مصالح به طور غیر مستقیم بر روی قیمت یونولیت ورقه ای تاثیر گذار بوده است.

استانداردهای تولید ورق فوم در کارخانه با کدهای مخصوص شناخته می شود، اما با توجه به نیاز بازار هر کشور و تجهیزات کافی برای تولید انواع یونولیت ورقه ای، این مصالح توسط کارخانه های تولید کننده فوم ورقه ای تولید می شوند. بنابراین یکی دیگر از عواملی که بر قیمت یونولیت ورقه ای تاثیر دارد، تجهیزات و فناوری های در دسترس در کارخانه ها می باشد.

 محاسبه قیمت یونولیت ورقه ای

برای قیمت یونولیت ورقه ای ، توجه به چند عامل لازم است. اولین و مهمترین فاکتور در این محاسبات، توجه به دانسیته یا چگالی فوم های ورقه ای می باشد. چگالی ورق فوم عبارتند از میزان فشردگی گرانول های پلی استایرن در بافت ورق یونولیتی. فشردگی یونولیت ورقه ای در حین فرآیند تولید و قالب گیری، تعیین می گردد. یکی از منابع معتبر در زمینه قیمت فروش فوم ورق نشان داده است که قیمت یونولیت ورقه ای در حالتی که چگالی ورق فوم بالاتر باشد، گران تر خواهد بود؛ در همین راستا قیمت فوم ورقه ای با چگالی پایین تر، ارزان تر است.

عامل دیگری که در قیمت یونولیت ورقه ای و محاسبه آن تاثیر گذار است، ابعاد، طول، عرض و ضخامت فوم های پلی استایرن می باشد. با نگاه ساده به ظاهر یونولیت ورقه ای،  یونولیت های ورقه ای که دارای ضخامت بالاتر هستند، قیمت بیشتری هم دارند. تمام کاربردهای ساختمانی از یک ضخامت ثابت برای عایق سازی استفاده نمی کنند، بنابراین قیمت ورق فوم در این حالت به نوع پروژه و قیمت فروش یونولیت ورقه ای در بازار نیز بستگی دارد.

برخی از شرکت هایی که در حوزه فروش فوم و فروش یونولیت ورقه ای فعالیت می کنند، محصولات خود را به دو روش به مشتریان ارائه می دهند؛ در هر دو روش نامبرده، قیمت یونولیت ورقه ای متفاوت خواهد بود:

در روش اول فروش یونولیت ورقه ای، شرکت ها مجموعه ورقه های فوم را با ضخامت های مختلف به فروش می رسانند؛ خرید فوم در این حالت، زمانی ارزشمند است که کاربردهای مختلف از ورقه های فوم مورد نیاز باشد. در حالتی که مشتریان، تنها به یک ضخامت ثابت از ورق یونولیت نیاز داشته باشند، روش دوم برای آنها ارائه می گردد؛ در روش دوم، فروش ورق فوم به صورت تکی و انفرادی امکان پذیر می باشد و در این حالت، قیمت یونولیت ورقه ای صرفاً بر اساس ابعاد، اندازه و ضخامت فوم ها محاسبه می شود. فاکتور چگالی نیز در این حالت، موثر خواهد بود.

دانسیته، فشردگی یا چگالی ورق فوم بر روی قیمت یونولیت ورقه ای تاثیر دارد

طبق یک منبع معتبر در این قسمت قصد داریم نشان دهیم که چگالی ورق فوم چگونه بر قیمت یونولیت ورقه ای و فروش آن تاثیر دارد؛ به همین منظور ابتدا معیار چگالی یا دانسیته را با نماد مشخص معرفی می کنیم:

1LB :

ورق های یونولیتی که دانسیته 1LB را دارند برای عایق سازی ساختمان، مدل سازی، کارهای هنری و صنایع دستی به کار می روند.

2LB:

ورق های یونولیتی که دانسیته 2LB را دارند برای عایق سازی ساختمان، صنایع دستی، قالب گیری، مدل سازی و به عنوان پوشش برای اجسام داغ مناسب هستند.

3LB:

ورق های یونولیتی که دانسیته 3LB را دارند برای عایق سازی ساختمان، صنایع دستی، مدل سازی و پوشش اجسام داغ به کار می روند.

 جدول قیمت یونولیت ورقه ای و دانسیته های مختلف

ضخامت ورق فوم

(اینچ)

طول و عرض ورق فوم

(اینچ)

دانسیته (طبق نمادهای معرفی شده در قسمت قبل)

حدود قیمت به دلار

1

24×48

1LB

45

2LB

49

3LB

52

2

24×48

1LB

77

2LB

86

3LB

91

3

24×48

1LB

97

2LB

110

3LB

117

4

24×48

1LB

151

2LB

169

3LB

178

5

24×48

1LB

167

2LB

189

3LB

200

6

24×48

1LB

194

2LB

221

3LB

234

7

24×48

1LB

222

2LB

253

3LB

269

8

24×48

1LB

305

2LB

341

3LB

359

با نگاه اجمالی به جدول فوق پی می‌بریم که قیمت یونولیت ورقه ای با افزایش ضخامت و افزایش دانسیته، افزایش پیدا می کند. قیمت هایی که در جدول فوق مطرح شده اند بر اساس یک منبع می باشند و به هیچ عنوان معرف قیمت های اصلی بازار اکنون نیستند. پس از فروش ورق فوم، هزینه های حمل و نقل نیز به قیمت یونولیت ورقه ای اضافه خواهد شد. ضخامت های مختلف از این مصالح تا حدود ۳ اینچ یا ۵ اینچ نیز در بازار موجود است. بستگی به این دارد که مشتریان به کدام یک از انواع فوم نیاز داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات فنی، ابعاد، اندازه ها و قیمت یونولیت ورقه ای با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اخبارمصاحبه

عالیکسب و کاروبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *